Waarom jou boodschap uitbeelden?

Je boodschap uitbeelden.Waarom? 

 

Om die vraag te beantwoorden, beginnen we bij het begin. Mensen, de doelgroep. Hedendaagse mensen hebben geen of weinig geduld. Herken je dit? Socialmedia als het beste voorbeeld. Binnen een fractie van tijd scrol je alweer verder en is je aandacht weer verdwenen. Alles moet snel, grandioos en spectaculair zijn om maar even je aandacht te houden. De één kan niet gekker dan de andere. Om een onderneming te ondersteunen in de huidige blitse wereld kan animatie (het uitbeelden van wat je wilt vertellen) wel degelijk een rol spelen.

 

Animatie betekend namelijk “leven inblazen” in het oud Latijn. Animāre.

Ja laat iets tot leven komen. In Beweging brengen, zogezegd. Om weer terug te komen op het ondersteunen van een onderneming, kan animatie de onderneming leven geven. Je boodschap uitbeelden. De gehele “Experience” van je onderneming verhogen. Mensen zijn visueel. Onze aandacht wordt beter vastgehouden als je het visuele aspect van mensen prikkelt. Om de aandacht te behouden voor een complexe boodschap is simpelweg de boodschap uitbeelden. Bijna niets kan je boodschap beter overbrengen en de aandacht beter vasthouden.

 

Tegelijk word je bewust van het verhaal die je wilt vertellen. En deze bewustwording is wat het ook zo sterk maakt. Mijn ervaring is dat in beeld brengen van je boodschap, bewustwording is van je boodschap. Wat is het beeld wat jij hebt van jouw onderneming? Dit is vaak een lastige vraag. Jouw beeld en het beeld wat de doelgroep heeft kan namelijk anders zijn. Je kunt het beeld wat jij hebt uitbeelden, en zo laten zien waar jouw dienst of product voor staat. Een klant die ik had vertelde mij dat als iemand aan heb vroeg wat hij precies deed, hij simpelweg de animatie liet zien. En het is meteen duidelijk. Je boodschap beeld geven is een sterke tool.  

 

Niet alleen animatie, maar ook je logo, huisstijl en website spelen mee. Op het moment dat er iemand op je website komt, wordt er meteen een mening gevormd. Zo zijn mensen eenmaal, ook jij en ik. Blaas leven in je onderneming. Maak je boodschap dynamisch.

 

Animatie als marketingto

Wij mensen, onthouden 80% van wat we zien en 20% van wat wij lezen. Dit komt omdat onze hersenen, bijna alles, visueel verwerken. Hedendaags zijn wij

Lees verder »