Animatie als marketingto

Wij mensen, onthouden 80% van wat we zien en 20% van wat wij lezen. Dit komt omdat onze hersenen, bijna alles, visueel verwerken. Hedendaags zijn wij snel afgeleid. Denk aan telefoons en socialmedia. In een fractie van tijd, hebben wij onze aandacht alweer op iets anders. Om dit te tackelen, moet de informatie wat wordt overgedragen makkelijk en snel te begrijpen zijn. 

Visuele communicatie biedt hier de oplossing. Al zijn het plaatjes of korte video’s, visuele communicatie is een essentieel element voor elke onderneming die informatie wilt overdragen. Al is het, promoten, uitnodigen, overhalen, herinneren of verkopen. Visuele marketing staat in lijn met het menselijke brein, en kan de aandacht houden van de kijker. 

Animatie is een handige tool voor visuele marketing. Naast dat animatie dus visueel is, en de aandacht kan behouden van de afgeleide kijker, beschikt animatie nog extra voordelen. 

Animatie kan complexe boodschappen begrijpelijk overbrengen. Denk aan instructie of uitleg animaties. 

Animatie heeft brede opties. Door niet afhankelijk te zijn van de werkelijkheid, kan je dingen laten zien wat bijvoorbeeld nog gemaakt moet worden.  Een toekomstig product of een pand dat volgend jaar nog gebouwd moet worden. De eindeloze opties van animatie, is gelijk met de limiet van wat je zelf zou kunnen verzinnen. 

Aanpassingen zijn gemakkelijker. Als er toch iets veranderd moet worden, kan dit een stuk gemakkelijker. In vergelijking met video, wordt deze optie lastiger. Je zou dan opnieuw een filmdag moeten inplannen, de mensen weer moeten betrekken, het weer moet meezitten enzovoort. Zo blijft de flexibiliteit groot op gebied van optimalisatie. 

Merk uitstraling. Een animatie kan in één lijn staan met uw huisstijl. De kleuren en lettertypes kunnen worden overgenomen. Zo blijft het beeld één geheel. Uw huisstijl, website en animatie promoten de onderneming onder één vlag. 

Animatie is simpelweg leuk om naar te kijken. Een animatie kan een kort en krachtige weergave zijn voor elke boodschap. Het kijk gewoon lekker weg.

 Hoe is uw visuele marketing? 

Deel dit bericht